Directiereglement

Of neem een abonnementVanaf 5 contracten per jaar
Bekijk voorbeeld Download als PDF

De directie van een naamloze of besloten vennootschap, stichting, vereniging of coöperatie wordt in juridisch opzicht ‘het bestuur’ genoemd. De bevoegdheden van het bestuur zijn gebruikelijk beperkt door de statuten en soms ook door de wet. Met een directiereglement kun je echter aanvullende afspraken vastleggen over taakverdeling, besluitvorming en beperking bevoegdheden.

Het directiereglement regelt alle praktische zaken voor het bestuur. Het voordeel is dat deze zaken intern geregeld kunnen worden (statuten zijn namelijk openbaar) en dat een directiereglement eenvoudig te wijzigen is als je bedrijf of organisatie zich verder ontwikkelt.

Maak dit reglement nu eenvoudig zelf

Stel nu zelf eenvoudig een directiereglement op voor jouw bedrijf of organisatie. Druk op de knop aan de rechterkant en start de vragenlijst. Met de antwoorden die jij geeft, wordt het document direct op maat gemaakt. Altijd volgens de laatste wetgeving.

In het directiereglement komen de volgende zaken aan bod:

  • Samenstelling directie
  • Taakverdeling
  • Vergaderingen
  • Communicatie
  • Nevenfuncties