Aanzegbrief verlenging/opzegging arbeidsovereenkomst

Bekijk voorbeeld Download als PDF
Of kies ons voordeelpakket

Sinds de wijziging van de arbeidswetgeving in 2015 moet iedere werkgever zijn werknemer schriftelijk informeren over het verlengen van de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd of het beëindigen ervan. In de praktijk wordt dit ook wel ‘aanzeggen’ genoemd. Dit moet minimaal één maand voor het aflopen van de arbeidsovereenkomst gebeuren. Als deze termijn niet wordt nageleefd, dan kan de werknemer een vergoeding bij jou als werkgever claimen. Een aanzegbrief zorgt ervoor dat je volgens de wettelijke regels jouw werknemer informeert over het wel of niet verlengen van de arbeidsovereenkomst.

Maak nu zelf eenvoudig een aanzegbrief

Maak nu zelf eenvoudig een aanzegbrief voor jouw werknemer. Druk op de knop aan de rechterkant en start de vragenlijst. Met de antwoorden die jij geeft, wordt het document direct op maat gemaakt. Altijd volgens de laatste wetgeving.

Middels deze aanzegbrief worden onder meer de volgende punten geregeld:

  • Verlenging of niet
  • De laatste werkdag
  • De laatste uitkering van salaris